Español | English

Castells de la Segarra

La comarca de la Segarra es caracteritza per la seva fàcil topografia ideal pels amants de la bicicleta. Proposem de conèixer el nord d'aquesta comarca lleidatana a través d'alguns dels seus molts castells. Iniciarem el nostre camí a Cervera on ens podem arribar amb cotxe per la N-II o amb tren per la línia de Renfe de Manresa a Lleida. Per a la realització d'aquesta ruta caldrà utilitzar GPS.

El camí planer envoltat de secà

L'imponent castell de les Sitges

Distància: 51 km.

Temps: 5:00h.

Dificultat: Fàcil

Desnivell: (acumulat) 700 m.

Veure ruta en 3D (kmz Google earth): kmz Google earth

GPS Track: (descarregar)

Recorregut: La ruta coincideix amb la caminada de llarg recorregut dels Castells de la Segarra, www.marxadelscastells.com però en sentit invers.

Iniciem el recorregut a Cervera i ens dirigim cap a la sortida est de la vila per seguir el GR-171. Posteriorment creuarem la carretera N-141 per agafar un camí que seguirem en direcció nord fins a Castellnou d'Oluges on podrem admirar el monumental lledoner de la Plaça de l'Esglèsia.

A la sortida del poble contemplarem a certa distància l'imponent castell de Malgrat. Poc després girarem a la dreta per continuar en direcció nord cap a Castellmeià i el Llor més endavant. Continuem cap a Guissona per bon camí i travessant grans extensions d'oliveres i altres cultius de secà. Paissatge que potser es vegi transformat amb el nou Canal Segarra - Garrigues.

Sortim de Guissona pel costat de les instal·lacions de la coneguda Cooperativa i ens dirigim al Castell de les Sitges sorprenent pel bon estat de conservació que presenta. Continuem el nostre camí i aviat arribarem a Florejacs, petit i encissador nucli medieval. Sortirem de Florejacs per un corriol estret que en algún punt ens farà baixar de la bicicleta peró el camí aviat torna a ser ample i compacte per dur-nos fins a les Pallargues primer i a Hostafrancs posteriorment. El petit nucli d'Hostafrancs dona nom a un barri de la ciutat de Barcelona, segons les explicacions de la gent de la zona.

Sortint de l'Aranyó passarem pel castell de Montcortés de Segarra i en poca estona arribarem a Cervera.