Español | English

Llessui - Bony d'Altars

Llessui és un dels pobles de la Vall d'Àssua al Pallars Sobirà. Proposem una excursió que ens durà al Bony d'Altars (2417 m.), passant per les abandonades pistes d'esquí de Llessui que ofereixen un testimoni mut del que representa l'abandonament d'activitats d'aquest tipus a la muntanya.

Vista del poble de Llessui

Vista del poble de Llessui.

Les pistes d'esquí abandonades

Lon. 1º 1' 58.4'' Lat. 42º 27' 2.5''
Bony d'Altars Est 337027 Nord 4701306
Lon. 1º 1' 1.5'' Lat. 42º 26' 42.4''

Recorregut: Iniciem l' excursió a l'antic aparcament de l'estació d'esquí de Llessui, abandonada des de 1988. Agafarem el camí que puja per un pont de fusta cap a la Borda de Bolunya on hi ha un mirador.

Seguirem sempre el camí principal que puja la muntanya fent ziga-zagues facilitant la pujada. Tindrem unes magnífiques vistes del Montsent de Pallars i de tota la Vall d'Àssua. Un cop arribem al segón telecadira, deixem el camí i no el continuem cap a les instal·lacions de Fita Alta, sinó que seguirem en direcció oest fins a trobar el camí que es dirigeix al Coll del Triador.

Deixerem el camí i girarem a l'esquerra per seguir rumb a l'oest quan veiem la cresta recta i de pendent constant (veure coordenades). Farem una pujada directe al cim deixant a la nostra esquena unes magnífiques vistes on destaca la Pica d'Estats.

Un cop al cim, divisarem la veïna Vall Fosca, el Montsec, el Montsent de Pallars i més lluny, La Pica d'Estats i el Monteixo.

El Montsent de Pallars

Telecadira abandonat

Vista del camí de pujada

Vista del veí cim de lo Tossal