Español | English

Vallter 2000 - Pic de la Dona.

L'estació d'esquí de Vallter 2000 està situada, com el seu nom indica, a la vall del riu Ter, en el circ on neix aquest important riu. Aquesta zona és la més oriental dels Pirineus on trobem cims que freguen els tres mil metres com el Bastiments, el Gra de Fajol i el Pic de la Dona on proposem de pujar fent una caminada curta però molt espectacular.

Camí de pujada a la Portella de Mentet

Pic de la Dona Est. 439332
Nord. 4698835
Lon. 2º 15' 40.5'' Lat. 42º 26' 15.5''

Recorregut: Iniciem la caminada al pàrquimg de l'estació d'esquí de Vallter 2000, darrera de l'edifici de la cafeteria i enfilem en direcció NE pel costat del torrent que baixa de la Portella de Mentet. En uns 30 minuts arribarem a la Portella i canviarem la direcció a l'esquerra cap al NW. Des d'aquest punt ja tindrem visible l'espectacular Canigó a la dreta i el circ del Ter a l'esquerra.

Continuarem pujant fins a una zona de roques on el camí torna a fer baixada fins a arribar al tram final de pujada fins al Pic de la Dona que tindrem al davant.

És una ascensió curta però bonica i que tan es pot fer a l'estiu com a l'hivern amb raquetes de neu.