Español | English

Sant Celoni - Pineda de Mar

El Montnegre és una serralada que separa el Maresme del Vallès Oriental, i que tot i la seva proximitat a moltes zones urbanes, conserva una vegetació i una fauna molt àmplia e interessant. Els diversos camins que creuen el Montnegre es troben molt ben conservats i són ideals per la pràctica de btt.

Vista del camí

Hortsavinyà

Distància: 35 km.

Temps: 3h 30'.

Dificultat: Moderada

Desnivell: (acumulat) 860 m.

Veure ruta en 3D (kmz Google earth): kmz Google earth

GPS Track: (descarregar)

Recorregut: Sortim de Sant Celoni de davant de l'estació de Renfe i ens dirigirem cap als bombers baixant el carrer "Carretera vella". Creuarem la carretera C-35 i passarem per davant dels esmentats bombers pel camí asfaltat que passa per damunt de l'autopista AP-7. Un cop el camí passa a ser de terra, en molt bon estat, el seguirem sempre de pujada fins a arribar a Sant Martí de Montnegre.

De Sant Martí seguirem pel camí que indica el GR-92 en direcció Hortsavinyà, i seguirem en aquesta direcció i no cap a Calella, quan trobem algun indicador que així ho senyali. Passarem pel coll de Can Benet Vives on hi ha una magnífica senyalització amb les distancies a diferents punts. Continuarem cap a Hortsavinyà.

Quan arribem a la zona recreativa d'Hortsavinyà, continuarem cap la Mare de Deu de l'Erola, continuació natural del nostre camí, en cap cas seguirem cap a Tordera. En aquest punt s'inicia el descens i passarem pel punt congut com "Quatre camins" on ens indicarà el gir cap a Pineda.

Seguirem el descens cap a Pineda i arribarem al poble pel seu extrem sud, recomanem seguir en direcció a la platja fins a trobar el passeig marítim on podrem finalitzar l'excursió i reposar energies.

Aquesta ruta està molt ben senyalitzada en els seus diversos trams. Podem tornar a Sant Celoni amb Renfe, l'estació es troba al mateix passeig marítim i agafant un tren direcció Maçanet per fer-hi transbordament i continuar fins a Sant Celoni per la línia de Girona.