Español | English

El Taga.

El Taga és un cim molt bonic situat a la Serra Cavallera, que s’alça entre les comarques del Ripollés i la Garrotxa. Els 2040 metres del cim del Taga ofereixen unes vistes espectaculars des de Monserrat fins a la Vall de Ribes. Per realitzar la pujada al Taga que proposem, cal anar a Ribes de Freser i d’aquí a Pardines on continuarem per pista fins a l’església de Santa Magdalena de Puigsac on aparcarem i començarem a caminar.

Abeuradors de bestiar

El camí de pujada i el Taga

El camí de pujada

Lon. 2º 11' 52.8'' Lat. 42º 18' 9.4''
Creuament camí al càmping Est. 434827 Nord. 4683589
Lon. 2º 12' 29.5'' Lat. 42º 17' 59.9''

Recorregut: Comencem a caminar pujant per la pista asfaltada per la que hem arribat des de Pardines. Tindrem el Taga gairebé a la vista a la nostra dreta en tot moment i seguirem sempre el camí principal. Al principi trobarem zona boscosa fins a arribar a uns abeuradors de bestiar on el paisatge canvia a prats amb poca vegetació. En aquest punt el camí passa a ser un corriol que ens durà al Taga superant forts pendents.

Des del cim podem triar de baixar per on hem pujat, o bé si preferim fer una tornada diferent, tenim dos opcions.

Una és baixar del Taga en direcció sud fins a trobar el camí que baixa per la vall que forma el Torrent de Vencerola. Per aquest camí arribarem ràpidament al Càmping Pardines i d’aquí continuarem per la pista asfaltada fins a un creuament senyalitzat que girarem a la dreta cap al nucli de Vilaró i Santa Magdalena, on hem iniciat l’excursió.

La segona opció de baixada és més llarga i des del cim del Taga baixarem direcció NW fins als “Plans de la Maçana” on trobarem el camí que baixa fins a Ribes de Freser però que nosaltres no seguirem i girarem a la dreta. Seguirem fins al següent creuament que girarem a la dreta (a l'esquerra aniríem a l'Om), continuarem, i el tercer creuament el girarem a l’esquerra (el camí de la dreta prové del Taga i es l'altre opció per baixar-ne), i farem el camí de baixada fins al Càmping on seguirem la mateixa ruta que la opció d’abans cap a Vilaró i Santa Magdalena.