Español | English

Santa Fe - Turó de l'home.

Santa Fe és un dels punts més bonics del Montseny i inici de moltes caminades. Una d'elles és la pujada al Turó de l'home, el cim més alt del Montseny, passant per denses fagedes i per l'avetosa més meridional d'europa. A Santa Fe podem gaudir també de les impresionants sequoies californianes i del pantà a la riera de Santa Fe, que actua com a mirall del esplendid paissatge. Punt d'informació del Parc Natural del Montseny, disposa d'un ampli aparcament.

Vista del camí de pujada

El Turó de l'home

Nord. 4625800
Lon. 2º 26' 30'' Lat. 41º 47' 1.7''
5100 m.

Recorregut: Iniciem la caminada a la font de Passavets que es troba al kilometre 22 de la carretera BV-5114 i disposa d'un petit aparcament. També podem arribar des de Santa Fe per un camí paral·lel a la riera de Passavets. Seguirem l'itinerari del sender PR-C-208 amb marques blanques i grogues, que ens durà fins al Turó de l'home (1:15 h.) per un camí en molt bon estat que travessa per les fagedes d'aquesta banda del Montseny.

Un cop a dalt del Turó de l'Home, baixarem pel camí que va al Coll Sesbasses on trobarem un indicador de fusta que ens mostra la continuació del sender PR-C-208 de baixada cap a la Font de Briançó (1h. 30) o bé anar a les Agudes. Abans d'arribar a la font passarem pel costat d'uns espectaculars boix grèvols d'uns 4 metres d'alçada.

Uns cinc minuts després de la font, deixarem el camí ample i agafarem un corriol estret que posteriorment s'anirà aixamplant altre cop. Tota la baixada està molt ben senyalitzada i arribarem al punt de sortida fàcilment (2h:30).

El Turó de l'Home és el punt més elevat del Montseny, amb 1705.78 m. aquest fet juntament amb la proximitat al mar, fa que presenti unes condicions bioclimàtiques molt concretes que permeten la presència de vegetació característica d'altres latituds, com la fageda i l'aveteda que veurem en aquesta excursió. Cal tenir present també que com a conseqüència d'aquesta orografia, el número de dies amb boira al cim del Turó de l'Home és de 241 de mitjana. A grans trets, els dies dies de boira de primavera i tardor són sovint dies amb boira durant tot el dia, en canvi a l'estiu es freqüent la formació de boires al migdia que desareixen al vespre.

Aquesta caminada és ideal per fer amb nens per la baixa dificultat i el paissatge tan bonic i variat.

Mapa © ICGC

Pou de gel

Fageda

Boix grèvol

Font de Briançó

Panoràmica

Panoràmica del Turó de l'Home (esquerra) a les Agudes (dreta)

Panoràmica de la font de Passavets

Panoràmica de la font de Passavets (Vista 360º)